tisdag 26 maj 2009

vi säger ödet

min blogg har damp och jag kan inte skriva utan kursiv text..

iaf är det bestämt ganska mkt mer nu om balen, tider bil och mera.. dock är min pappa grymt mystisk..
fortfarande en del saker som måste diskuteras och frågas om, ali måste involveras mera !

det vämer sådär skönt när jag tänker på min ponny och den tid vi har haft.
jag kanske tar ut saker i förskott, vem vet det kanske slutar med att hon är kvar hela sommaren.
men när det börjar närma sig mer kommer ni få ett sådär jättelångt inlägg ett litet farväl skulle jag gissa..
kort sagt kan jag säga att jag ångrar inte mina tårar, mitt slit och blodet som har runnit (ryttar skador) för allt som all har vi haft det väldigt bra, och jag ångrar inte tiden jag la ner.. som jag sa från början (ni lär få läsa det igen) jag köpte ingen drömponny, långt ifrån.. men hon är mer än jag någonsin kunnat drömma om i slutändan..

iaf, imorgon blir det tid hos frisören på morgonen, uppsättning inför gesällen ska utföras samt lite färgning inför balen vilket är efterlängtat !! länge sen jag var snygg i håret. ! :P sen skynda tillbaka till skolan (om det är några lektioner kvar) för vi har vett och ettikett inför balen mellan 8.30-11,30 beror helt på hur snabbt emelie jobbar!

kvällen blir det jobb, näst sista gången för den här terminen, det känns faktiskt inte alls okej.. jag gillar ju mina barn och mina tjejjer, dem har blivit så duktig och vuxit så mkt i personerna också vilket får mig att känna mig lite stolt.. älskade älskade barn vad ska jag göra i sommar när jag känner mig ledsen ? :P - iaf hoppning på schemat på uteridbanan kan helt klart bli lite spännanade men sköter sig ponnysarna lika fint som förra veckan har jag ingenting att oroa mig för!

efter jobbet blir det skynda hem packa det sista, byta om framförallt sätta sig på cykeln ? eller kanske snarare ta bilen MED cykeln därbak och åka till Myrbäck.. där kommer vi att "hajka loss" med klassen ..?! så det blir att sova under stjänorna en natt, eller snarare under tältduken men tillsammans med memms, vilket känns rätt mysigt !! slipper sova själv och det är aldrig fel med lite sällskap :)

sen är det cykeltur planerat till staden onsdag morgon/eftermiddag för att redovisa hjärnskaning.. GRATTIS EVELINA OCH EMILY! - nej men ärligt, snart är det ingenting kvar.. men jag har inte ens lite koll på redovisningen vad jag ska prata om eller så, men det kan jag plugga mig till under natten i skogen (i tältet)

suttit och pratat lite valpis ikväll.. jag kan verkligen inte släppa tanken, och jaa jag vet att ni har läst om mina hundtankar mer än en gång, och ni får göra det igen... det känns bara som att det skulle vara en bra grejj i mitt liv att ha någonting att lägga ner tid på.. eftersom häst realistiskt nog inte kommer fungera, inte som jag vill iaf. så FUCK IT.. hund kan funka, fast det kommer det inte göra, men jag vill så gärna.. (och nej jag gnäller inte) längtar bara, för en dag EN DAG ska jag ha en liten sak springade runt.. just nu lutar det mot en sånn! då måste jag även tillägga.. satt och letade valpar till salu och hittade en kull, en hanhund kvar, svart/röd som heter " A Perfect Match" jag menar, är inte det LITE menande, jag kände mig fan träffad... och vem kan säga att den där inte säger - hej jag vill bo hos dig?

mamma lovade att slå mig ifall jag satt uppe för länge vid datorn, jag behöver nog den sömn jag kan få.. men jaa vem kan sova nu ? (drömmer mig bort)

iaf, kläckte jag en birljant idé alldelens nyss, jag svär den är bra !! men alla mina klasskompisar har somnat så det är nog över, för sent att styra upp hajken till ngt minnesrikt och roligt.. men bra hade det varit, jennie är informerad!

when i look at you i see my future <3
kärlek.

3 kommentarer:

Sandra sa...

JAA Evelina!
Du vet att det är perfekt ;)
Det är helt enkelt meningen att du ska ha hund ;)

Tirri sa...

jennie skrev på msn vad du hade tänkt. men kruxet är att man inte har något hemma. Vi skulle tänkt på det tidigare isf ;P

Sandra sa...

Ja men det funkar ju också, så får du börja visa bilder och mjukna upp henne! ;)
Ingen ville att jag skulle skaffa hund heller, men jag visade bildewr så ändrade dom sig haha ;)
Jag hejar på dig iaf :D