söndag 24 maj 2009

kind of strange

eller kanske inte alls?

har ju funderat hit och dit med det mesta om hästar hundar och andra sysselsättningar..
jag vet vilket ansvar det innebär att ha en häst, vilket slit jag kommer måsta lägga ner, timmar i stallet med pyssel. dagar där det inte alls passar att rida och såå.. och jag ska ärligt säga att jag ser många tunga dagar när jag tänker på mig själv som hästägare. men samtidigt så vet jag att när jag håller på med hästarna är jag lyckliig.. visst får man stå ut med slit, men jag har hitentills inte hittat den lyckan i någon annan aktivitet, inte samma lyckorus när man har DEN känslan.. så tanken slog mig idag, får jag grönt ljus då KÖR VI.. så jag kikade, ringde tänkte funderade (fick inget svar att tillägga) men jag ringde iaf.. sen kommer den där realismen flygande igen.. Jag kommer inte hitta en häst för de pengar jag får för ponnyn.. Inte en sådan häst jag vill ha i vart fall.. för jag vill utvecklas och det NU.. jag vill tävla och ha roligt med en häst.. och för det pengar jag har själv, visst kanske jag får en häst som är ok.. men jag tror inte jag nöjer mig med det.. jag har redan en lång lista på vad jag MÅSTE köpa till om jag skaffar en häst för att få det att funka, och ska jag lägga alla mina pengar på en hyfsad häst? det skulle ju vara katastrof.. så jag får återgå till tanken att skjuter inte mina föräldrar till med en summa är det kört.. face the facts IGEN..

om ni fortfarande läser är jag stolt.. massa häst dravvel.. och mer kommer det, om andra saker.

hundar, jag har ju funderat åter och återigen på hundar.. och det blev ju kanske inte lättare att släppa tanken för att jag träffade malin och hennes nya bebis Mira.. precis hemkommen idag, och jag kände verkligen sugen JAG VILL HA EN HUND.. funderar fortfarande på ras, chihuahua som ni vet har jag ju funderat på länge, men kilopriset är nog väl mkt över min budget om jag ska vara ärlig.. Dvärgpinscher och tollare är väl de två andra hundraserna jag funderat på. någon som vet ngt eller har en hund att låna ut så man får prova? ;)

hatar hatar hatar att vara så beroende.. jag har aldrig varit så här förut, förmodligen är det väl för att tidigare har jag varit så jävla sysselsatt att det spelade inte så himla stor roll.. det är väl det jag känner också, jag vill sysselsätta mig med massor av saker så jag slipper bli sådär rastlös - eller så lever jag mitt i "once in a lifetime" vilket heller inte skulle förvåna mig! jag behöver någonting att lägga ner tid och kärlek på just nu, framförallt tid !! pojkvännen äger redan kärleken så den tänker jag inte bjussa på.. men tiden, har jag på tok för mkt av, till dåliga saker. och nej jag är inte EMO eller suicidal, bara less på att vara rastlös..!

nu ska jag fortsätta leta efter, aaah gissar svaret på livet eller ngt liknande.. !
sen blir det sömn och skola imorgon, någonting jag verkligen inte taggar..
men det kanske blir att fixa håret till balen och lite småsaker som ska göras.. - EMMY VI MÅSTE DATE:A I VECKAN..!! PANIIIIIIIIIIIIIIIK

kärlek.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Ey, jag känner en som har tollare :) Riktigt fina hundar, men jag har för mig att de är ganska krävande, eftersom att de är ju jakthundar egentligen. Måste träna asmycket osv med dom för att dom inte ska bli knäppa i huvudet :P
Men du verkar ju vilja ha en sån utmaning?
I alla fall mkt fina hundar :)

emmy sa...

jag har sån panik att jag inte har panik, jag är apatisk. fuck fuck fuck, har ingen aning om hur detta ska lösa sig

Sandra sa...

Du kan få pröva med Joey när han har blivit lite hemma här ;)