måndag 13 april 2009

misstolkningar

Förlåt för att jag är ett stort pucko ibland.
Men jag försöker att väga upp det genom att vara underbar där emellanåt så att inte det dåliga överväger det braiga.. Iam sorry!

Provridning idag av fuxen!
Hästen var superfin, kändes inte alls speciellt stor, möjligen lång bakåt men inte alls svår att kontollera för en liten ryttare som mig själv .. Mycket vilja och motor hos hästen, vilket jag gillade mycket.. Precis den känslan söker jag hos en häst, att inget är omöjligt även om styrkan eller kondisen inte finns så provar man liksom sig fram.. Hästen var dessutom snygg och väldigt vacker att titta på.. Det blev mer "teknik" ridning än jag gjort på väldigt länge. Ett komando i taget då hästen var väldigt känslig och lyhörd på hjälper som man omedvetet utförde. Om det blir precis den här hästen eller inte återstår att se, förmodligen är det inte precis rätt tillfället att köpa JUST nu.. ponnyn måste nog lämna gården först tyvärr..
Vissa frågetecken finns även kring hästen men överlag väldigt trevlig. Mer arbete än jag förväntat mig och ingen häst att täva denna säsong med vilket var min förväntning dock.

kärlek.

Inga kommentarer: