söndag 21 september 2008

sometimes

inser man inte när man var som lyckligast
att man skulle klamra sig fast vid dom tillfällena.
det är såhär efteråt när man saknar det man hade man uppskattar dom där dagarna där allting kändes så enkelt självklart och som att - det här kan jag hålla på med resten av livet. Jag vet att jag har klandrat dig för att du kastar bort ditt sista år i skolan, men samtidigt förstår jag vad du flyr ifrån, du flyr ifrån den bistra sanningen som fyller våra dagar, som gör oss miserabla och som får oss att glömma alla dom där dagarna där allting var som det man kan önska sig.

jag önskar att jag kunde lyssna lika väl på mitt hjärta, göra det jag verkligen känner för, ta vara på dom stunder i livet där man är precis där man ska vara, man uträttar det man själv har längtat efter, kämpar sig mot sin dröm. eller rentutav lever i sin dröm

jag saknar dom dagarna där jag verkligen kunde känna att jag var fri, att jag levde just för stunden och att jag var lycklig med det jag uträttade och precis med där jag var. det är länge sen nu, och jag vet vad det är som fattas. trots att jag gör det jag tycker om nu, jag dansar, och kanske en dag lyckas så fattas den där biten, den där biten som står där ute, som väntar på att
dagarna ska bli som dom var förut, att lyckan ska komma tillbaka, tyvärr vet jag inte om den någonsin kommer tillbaka eller om vår tid är förbi, men jag vet att all tid jag har spenderat med dig, dom där lyckliga dagarna är dom dagar jag verkligen känner mig lugn och stilla i själen, jag saknar dom så otroligt och jag vet inte hur jag ska få dom tillbaka. allt jag vill är att få tillbaka den där frihetskänslan, kunna göra det jag så innerligt älskar, dom tunga dagarna skulle jag nog inte klara av, men jag saknar min frihet, och det kommer bara bli värre, jag vet att detta skulle komma som jag vetat det senaste halvåret / året. men jag trodde att jag skulle hitta friheten i nått annat.. jag kan inte säga mer än att jag saknar det. och att jag önskar det vore som förut. livet blir mer komplicerat desto äldre man blir

kärlek.

Inga kommentarer: