fredag 8 januari 2010

Beach 2010

Träningen för beach 2010 har startat!

Nä, skämt och sidor, några större mål för stranden har jag väl inte.
Men idag är början på ett "nytt liv" eller åtminstone ett liv med mer träning.

Tog tummen ur och åkte till USM och har nu officiellt köpt årskort där.
Blir att försöka träna 5-6 dagar i veckan då tiden räcker till men aldrig mindre än 4 är tanken.
Känns skönt att komma igång.

Än så länge ser schemat ut enligt följande
Pass1: Mage/Rygg
Pass2: Ben/Armar/Axlar
Pass3: Kondition

Varje vecka kommer vi även vara med på gruppträningspass och resterande sker i gymmet. Det kan exempelvis vara ett CORE pass dagen vi ska ha mage rygg, ett step pass på konditionen eller något annat. Varierade träning varvat med vila kommer göra susen.

Förhoppningsvis kommer mina ryggproblem försvinna och med hjälp av denna träning kommer jag känna mig fräshare samtidigt som musklerna ökar kommer orken att öka. Några delmål är satta för säsongen och resultaten kommer främst synas i ridningen.

Konditionen ska även tas om hand, både för ridningens skull samt för hälsan.
Känns jävligt skönt att komma igång.

Efter varje pass ska streching på ca 30min ske och då tiden och pengarna finns även solarium så själen får lite vila samt ett snyggt och fräsht yttre. SJUKT taggad!!

Även har jag världens finaste, underbaraste pojkvän.! :)
Kärlek.

Inga kommentarer: