torsdag 4 mars 2010

Positivt eller negativt intryck

Då har jag avklarat första etappen av min jobb vecka!
Imorgon är jag ledig och ska spendera dagen precis efter mina egna mål och önskningar. Kanske inte helt sant, men nästan!

Fick jobba extra också, en halvtimme längre då chefen lagt schema fel, och det var hon eller jag. Så jag gjorde en god insats och jobbade istället för henne. Så här i början tänker jag ställa upp i mångt och mycket och försöka visa framfötterna så man får styra och ställa, önska lite pass senare. Sen tycker ja faktiskt, är man redan där kan man lika väl jobba om man inte ska passa någon speciell tid.

Spurtade till gymmet, planen var 30min cardio 30min stretch. Fick ett infall då min motivation inte alls varit hög och sprang tillbaka till receptionen (att tillägga dök jag in på USM 18.56 oombytt) 19.02 promenderade jag in på Stepmuskel passet.

Hade Faw där som kunde utbyta lite blickar och några ord mellan etapperna. Jag vet inte riktigt vad det är med mig, men tanken på att jag inte tränat på över en vecka äcklade mig. Så jag körde så långt krafterna räckte, och pressade lite till. Benen skakade och svetten rann, ja ni läste rätt.

Efter ett trevligt pass och inbjudan att styreträna med Faw och Al så begav jag mig mot stallet. Tanken var att promenera Skilla men blev avrådd från detta i nuvarande väder, skulle inte ge någonting av en promenad i stormen, knappast avslappnande.. Åkte förbi SURF och tittade på Buster träningarna vilket alltid är intressant. Han håller en helt annan typ av träning än vad många andra gör. Den är väldigt väldigt svår men samtidigt kräver det verkligen sin ryttare och sin häst, sitt ekipage för uppgiften. Tror att med den typen av träning blir tävling bus enkelt.

Han är inte alls en sådan tränare som jag skulle välja för något år sedan, och absolut inte i dagsläget. Men jag vill klara av att rida för honom i framtiden. Bestämma allt kring min häst och kring vad som är omöjligt. Han var positiv över förbättringarna som jag och Skilla gjort, pratade lite snabbt. En engagerad tränare trots att han endast sett mig en gång. Måste gett något typ av intryck är jag rädd, eller glad för.

Börjar bli dags att sova, har vänt på dygnet och kliver upp kring nio när jag jobbar. Tio idag eftersom jag började senare, skönt att få en morgon, en eftermiddag och en kväll.. Lite annorlunda, svårt är det bara att fylla upp dem ordentligt om man inte jobbar och hästen ska vila?!

Det blir åtminstone träning imorgon den saken är klar!

Kärlek

1 kommentar:

Faw sa...

Du får köra med oss nästa vecka istället:)