torsdag 2 juli 2009

sstuck

jag som trodde det gick bota, att det var en sjukdom att vara hästmänniska.
har ju haft ett riktigt tungt år när det gäller hästarna som de flesta vet vid det här laget. skador och en lång vila, skola och massa annat samt väldigt motsträviga föräldrar..
jag har väntat och väntat, ponnyn är nu såld vilket var ett av hindren tidigare .. det har gått ja ? 2 veckor snart om inte mer.. och jag tycker som det funkade ganska bra utan häst, fast jag har galet mycket tid över och är väldigt rastlös så har det som känts helt okej.. tills för bara några dagar sedan när jag red melody för första gången, det var så skönt - befriande. sen hoppade vi igår och känslan var tillbaka, jag kände mig som ett litet barn på julafton så jävla lycklig..! de som såg mig förstår nog, det var svårt att dölja min lycka och den underbara känslan.. sen flera timmar framför teven med de stora tävlingarna visade från Aachen och Monaco gjorde inte saken bättre, suget ökade ju bara vill jag lova.. så jag nämnde för min mamma: om jag hittar en fin häst, då måste jag nästan slå till, för jag har letat men inte hittat ngt som varit minsta intressant..och såklart bara någon timme senare hittade jag en som jag är riktigt intresserad av, imorgon återstår att ringa ägaren om mer information och en film .. det känns lite konstigt, men sjukt - tänk om ? har även råkat falla i tankarna ordentligt.. kollat hästsaker, ååh jag är kär helt inne.. plus den där fina kavajen som ni som var i skåne med mig såg.. den finns, billigt och helt perfekt.. shit shit.. vågar jag hoppas lite? nog om hästarna.

Dagen spenderades med Sus och Sandra på bettnes, eller jaa tanken var det iaf. sen öppnades himlen, så det blev hem till mig, byta kläder och sen staden. så klart blev det bättre väder när jag klätt om för det dåliga vädret som visat sig.. har inhandlat lite smycken, en kepa och shuttershades, jag känner mig fett cool jaoo, som en riktig tunguzz!! he he

kvällen blev lugn med lite bakning och chill med mamma min, det var ett tag sen.. hon är sommm sådär bra på många sätt (:

bara genom att tänka på dig gör du mig så lycklig, jag är glad för att få vara din och för att du är min. du anar nog inte hur mycke lättare du gör mina dagar!

kärlek.

Inga kommentarer: