tisdag 20 april 2010

Andra dagen av stängning

Nu har jag gjort mina 4dagars jobb helg. Fredag-Lördag natt och Söndag-Måndag stängning.
Känns skönt att ha gjort bort så sena kvällar för den här gången. Längtar verkligen tills första lönen kommer och man känner att allt slit är värt mödan. NÄ nu var jag nog lite hård. Jag trivs faktiskt på mitt jobb, mina arbetskamrater och arbetsuppgifterna är än så länge helt okej. Inget jag klagar över direkt. Visst finns det småsaker, men det gör det nog alltid.

Inom restaurang branshen har vi ingen bra lön, inga roliga avtal osv. OB-tillägget är ett skämt och arbetstiderna varierar från tidiga mornar till sena kvällar / nätter. Men trevligt har vi!

Som timanställd är det inte så mycket valmöjligheter som man kan önska sig. Planering och långtidsscheman är inget man kan förvänta sig som timanställd, oavsett bransh eller företag.

Men så länge arbetet känns roligt, arbetskamraterna är trevliga och arbetsuppgifterna fungerar som dem ska - samt att pengarna rullar in ska jag verkligen inte klaga. I framtiden kommer jag säkerligen få bestämma mer, välja mer och förhoppningsivs få en deltid / heltid med schemalagda timmar. Dit strävar jag åtminstone.

Något bättre jobb har jag faktiskt inte hittat. Dessa "bra jobb" kräver utbildning, massor med pengar för dessa och mycket slit för att få utdelning på den typen av arbete. Dit kommer jag säkert någondag, men inte idag och inte imorgon. Framtiden får utvisa när.

Kände att detta inlägg blev lite luddigt och kanske lite "djupt". Dags att börja röra sig mot sängen, som faktiskt inte lockar speciellt mycket längre. Men jag får lägga mig ner och önska bort min nackspärr till imorgon..

Nedräkningen har börjat...! :D (jag ser ljuset i tunneln!!!)
Kärlek.

Inga kommentarer: