tisdag 24 augusti 2010

Ingen rast och ingen ro

Som jag nämnde i det tidigare inlägget så blev det som jag hoppades. Jag har nu fått massor med jobb, precis samtidigt som jag ska vara hundvakt och världens sötaste Dvärgpinsher Joey.

Jobbet är på en restaurang på Ersboda och tillsammans med det andra ströjobben jag har landar jag på 47h i veckan och en 7dagars vecka. YEY här blir det hard work work som gäller!!

Att vara hundvakt fungerar väldigt bra, vaktinstikten på en sådan liten är betydligt större än man tror. Han vaktar mig konstat om inget annat sägs.. HEHE

Jobbet fungerar bra, stor omställning från att ha varit nästintill heltidsledig och jobbat strötimmar. Omsdtällningen är stor och jag ligger otroligt mycket minus på sovisdan. Att planera kvällens lektioner är svårt då jag inte har någonting att gå på eller något motoivation. Åker ut till anläggningen lite tidigare och hoppas att boken "nio i manegen" kan hjälpa mig.

Nu blir det att rasta vovven innan det är dags att jobba min veckas kortaste dag (4h). Nästintill ledig om man frågar vissa.

Min andra blogg kommer uppdateras under kvällen, mycket som studsar mellan väggarna och mycket tankar. Lite hjärtesorg också.!

NU vidare till jobb !!

1 kommentar:

Emelie sa...

berätta vad du har för adress till andra bloggen dåååeee! (: