onsdag 2 juni 2010

Tillit?

Satt och funderade över mitt tidigare bloggande. Som ni säkerligen vet så är den så diskret den bara kan bli, skriver aldrig ut namn eller väldigt menande om man inte är uppmärksam.

Ibland önskar jag att jag inte brydde mig så mycket jag gör, skriva exakt det jag tycker tänker och känner. Detta inlägg kommer av anledningen att jag insett väldigt mycket den senaste tiden, kring mycket.

- Do this, don't do that är någon som alla hör mer eller mindre. Jag är en sådan som tyvärr måste lära av mina egna misstag innan jag inser innebörden av råd eller annat jag får.

Kanske blir jag äldre och klokare, men det som skrämmer mig mest, kanske slutar jag lita på folks ärlighet och välvilja. För just nu är det väldigt mycket av det andra. Inget som hänt över en dag, men folk är missunsamma, negativa och inte alls så ärliga som dem utger sig för att vara.

Ska man måsta tappa tilliten och förtroendet på att det finns goda människor med goda åsikter för att slippa bli besviken?

Nog om detta, har stekt lite ute på gräsmattan idag, skönt var det. Blev dock en väldigt kort stund, känner mig inte riktigt tillfreds med att bara ligga stilla och inte göra ngt.. TIPS?

- Ska försöka blogga mer regelbundet, om ni lovar att läsa!
Kärlek.

Inga kommentarer: